close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    تور ترکیه استانبول

    بازدید : 248
    سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 زمان : 13:00

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    جزیره‌ی زیبای کیش از جمله جزایر و توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان به شمار می رود و از موقعیت بسیار مهمی تور کیش هتل داریوش برخوردار است. حضور بیش از یک میلیون گردشگر در طول سال به سوی این جزیره نشان دهنده اهمیت زیاد جزیره است.

    گردشگران تور کیش قادر خواهند بود از آب‌های شفاف و زلال، مراکز خرید لوکس و گران قیمت، هتل‌های مجلل و مجهز، ورزش‌های آبی مفرح و حیات دریایی متنوع، دیدنیهای بی نظیر لذت ببرند.

    اثرات انتخاب شدن کیش در سال 1361 به عنوان اولین منطقه‌ی آزاد تجاری و اقتصاد سبب باز شدن درهای رونق و توسعه بر روی مرزهای این منطقه شد که امروزه به خوبی قابل مشاهده است.

    در اوایل سلطنت محمدرضا پهلوی جزیره کیش یکی از مراکز مهم صید مروارید بوده و از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است اما با ورود مروارید ژاپنی به ایران از اهمیت آن کاسته شد. شاه با تزریق بودجه‌ی دولتی سعی در توسعه صنعت گردشگری را در این جزیره داشت و البته تا اندازه ای موفق هم بود.

    بعد از انقلاب نیز با به کار گرفتن سرمایه‌های دولتی و خصوصی روند توسعه گردشگری ادامه داشت. امروزه جزیزه کیش به عنوان مقصد سفرهای زمستانه مسافران بسیاری محسوب می شود.

    وضعیت آب و هوایی کیش

    جزیره کیش در جنوبی‌ترین نقطه از کشور واقع شده است و دارای تابستان‌هایی گرم مرطوب و زمستان‌های مطلوب، ملایم و کوتاه است. بهترین زمانی که گردشگران می توانند به جزیره کیش سفر کنند از اواسط پاییز تا اواخر زمستان می باشد. تا اواسط اردیبهشت ماه نیز امکان سفر به این جزیره وجود دارد چراکه آب‌وهوای مطبوعی دارد.

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    جاذبه های گردشگری کیش

    جزیره زیبای کیش دارای مراکز تفریحی و دیدنیهای طبیعی بی نظیری است که در ادامه به معرفی بخشی از جاذبه های گردشگری کیش هتل داریوش کیش می پردازیم.

    سواحل مرجانی کیش

    سواحل مرجانی کیش بی‌شک از مهم‌ترین دیدنیهای جزیره کیش به شمار می رود. این ساحل زیبا در بخش شرقی جزیره قرار گرفته است و از جمله زیباترین و محبوب ترین جاذبه‌های این جزیره به حساب می آید.

    وجود آلاچیق و ساخت محوطه و امکاناتی مناسب، گشت‌وگذار در این سواحل را چندین برابر کرده است. همچنین مراکز تفریحی بسیاری در کنار این جزیره موجود است که لحظات شاد و فراموش‌نشدنی را برای گردشگران فراهم می سازد. برخی از این تفریحات این ساحل شامل جت اسکی، غواصی، بانانا و شاتل می باشد.

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    جزیره هندورابی کیش

    جزیره هندورابی از توابع کیش می باشد که به عنوان یکی از بهترین جاذبه های دیدنی این منطقه به شمار می رود و به گردشگران توصیه می شود در برنامه ی سفر خود از این مکان نیز دیدن نمایند. این جزیره دارای وسعتی برابر با 23 کیلومتر مربع است. جزیره هندورابی کیش از بعد تاریخی و طبیعی بی نظیر است و از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. جزیره کیش در فاصله ی 28 کیلومتری از این جزیره واقع شده است. در این جزیره افراد بسیار کمی زندگی می‌کنند و در روستایی به نام هندرابی سکنی گزید ه اند و به صید ماهی مشغول هستند.

    توصیه می شود از مخروبه‌ی قریه‌های الدورات و الصراه که در فاصله ی کوتاهی از روستای هندرابی واقع شده دیدن نمایید. این آثار قدمت بسیاری دارند. پرتغالی‌ها در این جزیره در سده‌ی نهم هجری حضور داشتند و آثار آن ها نیز قابل مشاهده است. به گردشگران توصیه می شود به هنگام سفر به این جزیره حتما آب‌ آشامیدنی و خوراکی به همراه داشته باشید. هتل سورینت مریم کیش سیستم برق‌کشی نیز در این جزیره وجود ندارد پس اگر قصد ماندن در شب در این جزیره را دارید حتما وسایل روشنایی با خود به همراه داشته باشید.

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    اسکله تفریحی کیش

    اسکله‌ی تفریحی کیش متشکل از 437 متر طول و 18 متر عرض است و دارای ساختار چوبی می باشد. اسکله‌ی تفریحی کیش مختص تفریحات و سرگرمی است که گردشگران می توانند از آن ها بهره مند شوند که از جمله می توان به باشگاه بولینگ، سینما 4 بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی دلیلی و.... اشاره نمود. تماشای دریا، غروب آفتاب، لاکپشت‌های دریایی و دلفین‌ها، پرندگان دریایی، ماهیگیری و.... از دیگر جاذبه های این اسکه است که می توان برشمرد.

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    شهر حریره کیش

    این شهر تاریخی قدمت بسیاری دارد و متعلق به سده‌های 5 تا 10 هجری قمری است که در شمال جزیره کیش واقع شده است. در زمان های قدیم این شهر بسیار پررونق بوده. شهر حریره کیش دارای 120 هکتار مساحت است. در محوطه‌ی باستانی شهر حریره کیش مجموعه‌ای قرار گرفته که مشتمل بر نقاط ساحلی، خانه‌های اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی می باشد.

    این شهر قدیمی در سال 1376 در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده است. گردشگرانی که علاقه مند به تماشای اماکن باستانی و تاریخی هستند این شهر انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    کشتی یونانی کیش

    از دیگر جاذبه های کیش که گردشگران مایل با بازدید از آن هستند کشتی یونانی می باشد. این کشتی امروزه به عنوان نمادی از این جزیره به حساب می آید. این کشتی در سواحل نیلگون خلیج فارس به گل نشسته است. تلاش‌های بسیاری جهت بیرون آوردن کشتی از گل صورت گرفت اما متاسفانه مثمر ثمر نبود و در نهایت کشتی به آتش کشیده شد. این کشتی به خصوص در غروب آفتاب بسیار تماشایی است و گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا از این منظره ی بی نظیر عکس بگیرند و لحظات فراموش نشدنی را در خاطرات خود ثبت کنند.

    امکان گشت و گذار و گذراندن اواقات فراغت در پارک ساحلی کشتی یونانی وجود دارد که گردشگران می توانند از رستوران، کافه تریا و کرایه دوچرخه که در این مکان فراهم شده بهره مند شوند. علاقه مندان می توانند با حضور در تورهای غواصی از فضای درونی کشتی و گشت ‌و گذار در آن لذت ببرند.

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    پارک ساحلی میر مهنا کیش

    در پارک ساحلی میر مهنا کیش گردشگران بسیاری به چشم می خورد که برای گذراندن اوقات فراغت‌شان به همراه دوستان و خانواده به پارک می آیند. پارک ساحلی میر مهنا کیش در ساحل شمال و شمال غربی جزیره قرار گرفته است.

    امکان ماهی‌گیری در اسکله‌ی تفریحی میرمهنا برای علاقه مندان به این تفریح وجود دارد. برخی از امکانات و ویژگیهایی که برای این پارک در نظر گرفته شده شامل مسیرهای پیاده‌روی متنوع، بازارهای خرید، مسیر دوچرخه‌سواری، انواع بوفه و چایخانه و زمین بازی کودکان و.... است.

    همچنین مکان های مناسبی برای پخت کباب مهیا شده است. این مکان برای پیک نیک و سپری کردن اوقات فراغت گزینه بسیار مناسبی می باشد.

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    قلعه وحشت کیش

    اگر عاشق هیجان و آدرنالین هستید قلعه وحشت کیش را از دست ندهید. یکی از آیتم‌هایی که در این نوع تورها وجود دارد دنبال کردن شما با ظاهری ترسناک و اره برقی به دست است که ناخودآگاه مجبور به فرار خواهید شد.

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    آب انبار کیش

    آب انبار کیش از دیگر جاذبه های دیدنی کیش به شمار می رود. بی شک زمانی که از این آثار باستانی دیدن می کنید اولین موضوعی که در ذهنتان شکل می گیرد معماری بی نظیر و شگفت آور آن است. آب انبار کیش متشکل از دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آن‌ است که وظیفه‌ی ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب‌انبار را دارد.

    این آب‌انبار در سال 1371 تاسیس شده است و با افزایش ساخت‌وساز، گسترش سیستم آب‌رسانی در جزیره‌ی کیش، امروزه این آب انبار مورد استفاده قرار نمی گیرد. ولی جهت بازدید از معماری منحصر بفرد آن به عنوان یک مکان دیدنی بسیار ارزشمند است.

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    شهر زیر زمینی کاریز کیش

    یکی دیگر از اماکن دیدنی که پیشنهاد می شود گردشگران تور کیش از آن بازدید کنند شهر زیر زمینی کاریز کیش است. در گذشته بخش عمده ای از آب شرب مردمان جزیره کیش از قنات‌ها تامین می‌شد. این قنات قدیمی در حدود 2500 سال قدمت دارد و از حیث مهندسی از پیشرفته‌ترین قنات‌های ایران در زمان خود بوده است.

    شهر زیرزمینی کاریز دارای وسعت بیش از 10000 متر مربعی است. عمق آن نیز به 16 متر و ارتفاع از کف تا سقف آن به 8 متر می‌رسد. یکی از جاذبه هایی که برای گردشگران قطعا جالب و جذاب خواهد بود تماشای دیواره‌ها و سقف کاریز است که با صدف‌ها، مرجان‌ها و سنگ‌واره‌های قدیمی پوشیده شده که در حدود 270 تا 570 میلیون سال قدمت دارند.

    برخی از امکاناتی که در این مکان باستانی به چشم می خورد شامل غرفه‌های صنایع دستی، رستوران‌های سنتی و بین‌المللی، موزه، گالری هنری، آمفی تئاتر و سالن کنفرانس و......می باشد. توصیه می شود گشت‌وگذار در دل شهر زیرزمینی کاریز را از دست ندهید.

    دانستنیهای سفر به جزیره کیش

    پاراسل سواری در کیش

    پاراسل سواری از جمله تفریحات جزیره کیش به شمار می رود. در واقع پاراسل نوعی چتر است که ظرفیت یک نفره تا سه نفره را دارد. این چترها به قایقی موتوری وصل شده اند و با حرکت قایق و با جریان در آمدن هوا چتر به پرواز در می‌آید و حتی تا ارتفاع 300 متری هم بالا می‌رود.

    توجه داشته باشید اگر از ارتفاع می‌ترسید و یا سابقه‌ی بیماری قلبی دارید، به هیچ عنوان از این تفریح استفاده نکنید.

    دیدن جزیره‌‌ی کیش از نماهایی متفاوت قطعا جالب خواهد بود. از دیگر تفریحات آبی که جزیره‌ی کیش مهیا شده است شامل غواصی، کیبیل‌سواری، فلای‌بورد و قایق‌سواری و.... است.

    جهت کسب اطلاع از تورهای لحظه آخری و آفر تور کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین با مراجعه به سایت تور کیش https://تورکيش.net می توانید از قیمت های ویژه تور کیش مطلع شوید.

    تور کیش

    تور کیش

    تور مشهد

    تور مشهد
    امکانات تفریحی هتل گراند کیش
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 2

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 7
  • باردید دیروز : 40
  • بازدید کننده دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 240
  • بازدید ماه : 819
  • بازدید سال : 4155
  • بازدید کلی : 45198
  • کدهای اختصاصی